#26 lichaam van water

Vanmiddag droeg een groot vlak water mijn lichaam
Kilometers ver kon ik om me heen het water zien
Enkel een dun laagje glasvezel hield ons gescheiden
M’n benen strekten zich voor me uit ter hoogte van de huid van het water

Ik hield m’n balans
Tussen verder glijden over haar huid
En opgeslokt worden door de donkerblauwe koude spiegel die me droeg
Ik hield me stil
Niet bewegen
En versmolt heel even met de rimpellingen om me heen
Het brakke water van de Carr Inlet is aardig
Ze vraagt niets behalve een zachte streling van mijn ogen

Ik lig op haar borst
Alleen mijn huid houdt ons gescheiden
Ik houd m’n balans
Tussen een zachte knuffel
En opgeslokt worden door de diepe poel van m’n begeertes
Ik houd me stil
We bewegen niet
En heel even versmelten de trillingen van ons hart
Het zachte lichaam van water is lief
Ze vraagt niets anders dan de zachte streling van mijn ogen

Meer? Ontdek 45 dagen dichten

One thought on “#26 lichaam van water

Comments are closed.