#5 bloedig veld van groei

M’n borst loopt over
M’n geest raakt vol
Talloze gestaltes van wensen en gedachten
De oorsprong lijkt onkenbaar door het bos van haar vertakkingen
Maar ik wil haar kennen!
Wat is toch wat momentum aan m’n hart geeft?
De impuls achter m’n woorden?
De kiem van m’n verstand?

Een zoete volle ervaring van focus en van passie
Helpt mij die haar te vinden?
Ik ontrafel mijzelf telkens weer
Een bekend gevoel verschijnt
De woorden laten zich er niet makkelijk deel van uitmaken
De ontspanning van het lichaam kent de taal van m’n hart

Het bloed vult zich met de pioniers en missionarissen van een nieuwe innerlijke orde
Zij worden verwelkomt door de troepen van de vastigheid van het verleden
Woorden worden afgeschoten
Commentaar worden door katapulten de lucht ingeslingerd
Drones laten twijfel neerdalen
Het bloed proeft van de nieuwe orde, een nieuwe relatie met z’n oorsprong
Maar volledig stromen kan nog niet

De geest mag leger worden, in plaats van een leger te zijn
Het hart mag voller worden, in plaats van volger te zijn
De oorsprong mag het heden zijn, in plaats van zoëven te zijn

In het bloed wordt nog iets bespeurd
De honing van het herkennen van het Zelf
Als ik, mij en mijzelf even weg zijn

Geboeid? Ontdek 45 dagen dichten

One thought on “#5 bloedig veld van groei

Comments are closed.