#1 gevoel van fluweel

Mijn zintuigen boetseren de inborst tot een fluwelen kom
Gedragen door vrouwenhanden
Schenkend, zonder vereiste
“Toe maar”, fluistert het fluweel
“Houd mij bij je. Draag mij.”, dringt de kom voorzichtig aan

Ik luister gebogen en weet dat ik aanvaard
Maar dragen waarmee?
Mijn handen zijn te gretig
Mijn geest krijgt geen vat op het fluweel

Wat in mij kan deze delicate tederheid eerbiedig tillen?
Wat in mij is licht en toch stevig?
Wat in mij kan bestemmen en tegelijkertijd dienen?
Wat in mij kan luisteren naar stilte?

Het fluwele danst even en richt zich naar mij
“Pak mij vast, en ik zal breken”
“Grijp mij en je handen zullen geprikt worden met 1000 naalden”
“Probeer mij te snappen en je zult falen me te begrijpen
“Laat mij los en je zult mij dragen”

“Mijn stof is te fijn voor iets anders dan een leeg hart”
“Haar verlangen is de reikende hand die mijn schoot is”
“Laat mij los”

Ontdek 45 dagen dichten.

One thought on “#1 gevoel van fluweel

Comments are closed.