Helderheid

Ik stribbel nog tegen terwijl ik U vraag: “Verblind mij en laat mij daarom zien!”
In ergernis worstel ik met overwegingen en ik vraag U: “Laat mij niets overwegen…”
U fluistert en ik hoor de echo. Ze vertelt me stil te worden en doet het voor.

Uit onzekerheid wil ik dat iemand anders mijn besluiten neemt.
Uit onzekerheid wil ik dat U mij ferm toespreekt en me vertelt wat te doen.
Uit onzekerheid wil ik dat de onzekerheid verdwijnt.

U geeft mij geen antwoord als ik vraag het weg te nemen.
U wordt bedekt met verwarring door de antwoorden van anderen.
U geeft mij het juiste antwoord door niet in woorden te antwoorden.

Ik tril en mijn ogen slaan zoemend op, zoekend naar die van U.
Zodra ik ze vind, zijn ze er niet.
Ik ga op in U en U wordt Mij.

Mijn innerlijk ongemak is Uw jas.
Mijn waarneming is Uw stem.
Mijn rust is waar U op beweegt.

De afleidingen in m’n omgeving transformeren in geluid.
De tiran in ergernis transformeert in een spelend kind.
Gedachten en gevoelens worden als adem; ze vullen maar nemen geen bezit.

Ik heb mijn verzoek gehoord en ben tot Mijzelf gekomen.
In vertrouwen breng ik Mijzelf de thema’s die in verwarring verblijven.
In de kalmte ervaar ik hun ware aard en ik zie:

Onzekerheid is als het vlas van gras.
Stil vertrouwen vlecht het tot een touw.
Om de band met Mijzelf zonder knellen te knopen met helderheid.

Leave a Reply

